Moestuin Juni 2012

Moestuin Juni 2012

maandag 11 juni 2012

Aardbeienwijn

Ja,ja ik heb weer een nieuw projectje, wijn maken. Eerst de brouwshop geplunderd. Hier heb ik het waterslot, gistingsvat en het waterslot gekocht (met stop natuurlijk). Ik had al een beetje gezocht naar welke wijn ik kon gaan maken. Wat nu als eerst te oogsten was, was de rabarber. Helaas dat vindt ik dus niet lekker, en om nou op rabarberwijn te wachten (kan een paar maanden duren) en erachter te komen, dat ook de wijn van de rabarber niet lekker is, lijkt me niet wat.... Dus gekozen voor wat er daarna geoogst kon worden en echt lekker is; aardbeien. En echt tijdens het maken rook het al heerlijk. Nu nog 3 maanden wachten. Het is wel mega leuk om te doen. Ik denk dus dat ik snel nieuwe vaten met toebehoren ga halen en ook begin aan eikenblad-, vlierbes- en bramenwijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten