Moestuin Juni 2012

Moestuin Juni 2012

donderdag 31 mei 2012

Oogsten en vlierbloesem

Ja, de laatste weken weer erg druk op de tuin. Het is daar druk, want na de nachtvorst is het omgeslagen in mega warm en droog weer. Oftewel veel water geven en onkruid wieden. Maar inmiddels ook regelmatig oogsten. Naast de rabarber en de bergen sla die ik de afgelopen weken van het land heb gehaald. Nu ook de eerste hand aardbeien. En bij Linda & Felix 50 schermen vlierbloesem.
De vlierbloesem schermen ben ik gister gaan verwerken. Allereerst limonade gemaakt. Die is inmiddels klaar en met water goed te drinken. Nu nog een keertje proberen met prosecco;-) Verder ben ik bezig met het maken van vlierbloesem bubbels. Die is nog niet af, maar ik ben goed op weg en heb goede hoop!! Naast de vlierbloesem bende nog wat rabarberjam gemaakt voor de liefhebbers die ik nog wat beloofd heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten