Moestuin Juni 2012

Moestuin Juni 2012

maandag 20 juni 2011

Tuin feest en daarvoor

Jaja, afgelopen weekend was het tuinfeest. Naast dat ik heerlijk gegeten heb (de Marokkaanse en Turkse gemeenschap had gekookt) was er ook een loterij. En ja hoor we velen in de prijzen van alle leuke tuin kado's wonnen we 5 zakjes zaadjes (m.n. pompoenen) heel erg leuk. De prijs die ik echt wou hebben (spitvork) ging aan mijn neus voorbij. Maar wat bleek deze mede tuinier had al een goede en mag ik de gewonnen spitvork in bruikleen!!! Ik ben dus helemaal blij.

In de week ervoor behoorlijk bezig geweest. Ik had redelijk wat planten gekocht voor mijn bloemen tuintje. Het is de bedoeling dat die zo veel mogelijk vol komt te staan met vaste planten. en elke maand wil ik wat kopen.

Verder ben ik vooral bezig met oogsten. Inmiddels zijn er ook worteltjes en dopertjes tot geluk van de kinderen. Handmatig bestuiven blijkt buiten de kas niet nodig. Niet alleen omdat de vruchten bestoven zijn, maar dat waarvan ik dacht dat het pompoenen waren blijken toch courgets... Inmiddels dus snel nog wat pompoenen gezaaid, ik hoop dat dat nog wat wordt.
Of ik in de kas moet gaan bestuiven is afwachten, komkommers en tomaten gaan goed, nu is de vraag of de aubergines & de meloenen zich ook goed genoeg laten bestuiven.

De komende weken moet ik me vooral weer druk gaan maken om wederom veel onkruid wieden en als de kersen klaar zijn oogsten en snoeien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten