Moestuin Juni 2012

Moestuin Juni 2012

maandag 6 juni 2011

3 daagjes weg

Na een korte vakantie was ik een pietsie bang. We hadden 3 dagen heerlijk in de zon gelegen, maar of de plantjes het thuis zouden overleven. Ik had immers wel iemand zo ver gekregen om de kas nat te houden, maar de rest van de tuin is iets te veel werk voor "erbij".
Bij terugkomst viel het reuze mee. Ik kon een leuke oogst mee naar huis nemen. En de meeste planten stonden er goed bij. Alleen 2 echinea's hadden dorst en 1 bak aardperen. Verder waren de vogels begonnen aan het eerste maaltje kapucijners, maar dat is inmiddels afgedekt, en er hangt nog genoeg.

Verder ga ik me druk maken of ik nou wel of niet handmatig moet gaan bestuiven (de eerste 3 pompoenen hebben al de geest gegeven omdat ze niet bestoven waren). Maar misschien moet ik dat lekker aan de beestjes overlaten. En accepteren dat niet elke vrouwelijke bloem een pompoen wordt.
Helaas is ook het onkruid hard gegroeid, nu 2 dagen naar de tuin geweest om te gaan wieden, maar helaas gaat het dan steeds regenen en zo di-hard ben ik ook weer niet.

1 opmerking:

  1. Het ziet er allemaal goed uit bij jou!!

    Vorig jaar hadden we een slechte zomer, weinig bijtjes. Toen heb ik zelf de courgettes bestoven,en dat lukte redelijk. Alleen jammer dat er zoveel meer mannelijke bloemen waren en vaak geen vrouwelijke.

    Tomaten tril je, maar dat weet je vast zelf ook wel.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen