Moestuin Juni 2012

Moestuin Juni 2012

maandag 18 juli 2011

Reddingsactie deel 1 (Kas)


Tja het is weer zo ver, de tuin is chaos (in mijn ogen dan). Op zich ziet het er nog redelijk uit vergeleken andere tuinen. Maar aangezien ik een pietsie perfectionistisch ben kan ik niet zo goed tegen onkruid, te hoog gras e.d. Maar steeds als ik vrij ben regent het of ben ik ziek...
Vandaag ben ik dan ook gestart met de grote reddingsactie. Ik hoef alleen morgen te werken en dan heb ik vakantie dus tijd genoeg (als het goed is).
Aangezien het ook vandaag vooral regende gestart met de kas. Een chaos met omgevallen en uit de kluiten gewassen komkommer en tomaten planten. Wel de eerste tomaten kunnen oogsten (eindelijk) en er lijkt nog meer tomaten oogst aan te komen.
Wat betreft de komkommer oogst die ging al mega goed.
De meloen ging goed tot ik hem stuk snoeide (tja nog steeds spijt) en de aubergine's staan in bloei.
Na een uurtje hard aan het werk is de kas nu weer om aan te zien. Als het de rest van de week nou een pietsie droger is, kan ik ook dat aanpakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten