Moestuin Juni 2012

Moestuin Juni 2012

dinsdag 11 oktober 2011

Herfst en werkdag op de tuin..


Vandaag echt een herfstige dag gehad op de tuin. Nog net geen wind, maar het wat koudere weer met bijbehorende wind en bladval was aanwezig.

Blij verrast was ik toen ik op de tuin kwam en bleek dat ze op de klusdag hard bezig geweest zijn. Ze hebben tussen mijn tuin en de manege hard gesnoeid en planten weggehaald. Het gevolg. Veel meer zon op mijn tuin, en ik kan naast mijn tuin lopen en dat bijhouden zodat het onkruid niet meer mijn tuin ingroeit.

Verder ben ik verder gegaan met de kas. Ik had al een gedeelte ververst en sla etc gezet om de wintermaanden door te komen. Aan de andere kant blijken de aubergines echt zin te krijgen. Meerdere vruchten aan de planten. De vraag is of die rijp gaan worden, maar 2 van de 3 planten krijgen een kans. De andere plant heb ik weg gehaald. Dit omdat ik mijn artisjokken in de kas wou zetten. Wie weet overleven ze de winter dan goed.

Ook de rest van de mais planten weg gehaald en plek gemaakt om knoflook te poten, dit ga ik volgende keer doen.

Of te wel genoeg te doen op de tuin, ook in de herfst. Ik heb zelfs nog sla, spruiten, pepers, paprika en snijbiet geoogst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten