Moestuin Juni 2012

Moestuin Juni 2012

dinsdag 12 april 2011

Klusdag, asperges en kersenbomen


De afgelopen dagen heerlijk van de zon genoten en van de tuin natuurlijk. Zaterdag hadden we klusdag (1 x per jaar moet je iets nuttigs voor de algemene tuin doen) En zaterdag was het snoeiwerk aan de beurt. Zelf veel profijt van, want de bomen naast mijn tuin zijn weer een stuk korter. En ik heb dus weer een stukje meer zon.
Ook het laatste restje liguster wat weg moest is direct meegenomen, en dat scheelt weer een ritje crailo.
Vandaag ook redelijk wat op de tuin gedaan. Vooral veel onkruid wieden en opruimen. Maar we kunnen ook oogsten, allereerst redelijk wat rabarber, maar ook de eerste 3 asperges zijn van het land. Dit betekend in ieder geval dat de planten zijn aangeslagen dus ik ben benieuwd naar het komende jaar!
Waar ik nog het meest blij mee ben is dat mijn kersenboom in bloei staat. 2 jaar geleden is hij rigoureus gesnoeid (was ik niet blij mee). Vorig jaar had het boompje er dan ook niet zo'n zin in. Mijn mede tuinnierders denken dat ik dit jaar een goede kersen oogst ga krijgen (en zei hebben ervaring). Ik hoop dit alleen nog maar. Maar anders gaat het zeker volgend jaar lukken!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten