Moestuin Juni 2012

Moestuin Juni 2012

dinsdag 15 juni 2010

Gele courget en volksverhuising


Vandaag met de kids naar de tuin geweest, Sterre ging vooral slapen en Tycho heeft hard geholpen. Naast het onkruid wieden zijn we hard in de weer geweest met de mieren. Enkele dagen geleden waren we erachter gekomen dat de mieren verhuisd zijn en een nieuw hotel hebben gevonden. En wel tussen mijn artisjokken. Ze proberen een echte mierenhoop te maken in mijn artisjok, en aangezien het toch nog niet echt grote planten zijn ben ik begonnen met bestrijden. Enkele dagen geleden rabarber blad (is giftig) in de week gezet en vandaag over de planten heen gegooid. En ik heb tussen de planten een afrikaantje neergezet (de meeste dieren vinden dit stinken). Dus ik ben benieuwd.
Voor rest blijven we sla oogsten, ik heb echt meer dan genoeg. Ook de eerste aardbeien zijn op. De mooiste ontdekking is echter dat de eerste gele courgettes eraan komen. Een mooi verschil is te zien tussen de vrouwelijke bloemen (die een vrucht krijgen) die heeft een gele steel & de mannelijke bloemen, die hebben een groene steel (en krijgen dus geen vrucht). Heel duidelijk dus welke bloemen ik kan gaan eten. en dat ga ik zeker eens proberen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten