Moestuin Juni 2012

Moestuin Juni 2012

zondag 6 juni 2010

Een half jaar verder


Ja, gister was het zo ver. Een half jaar geleden voor het eerst kennisgemaakt met mijn moestuintje!!! Toch leuk om te zien hoever ik ben gekomen.
Wat betreft de hardware in ieder geval een heel stuk verder. Nog lang niet al mijn plannen zijn af, maar ik heb mooie tuintjes, een grasveldje en een fruitkooi. En dat vind ik al heel wat.
Wat betreft de oogst mag ik niet klagen, radijsjes in overvloed evenals spinazie en sla. Ook een aantal vaste planten zoals de asperge en artishok slaan goed aan. De bessen struiken zitten vol groene bessen en de appelboom kleine appeltjes. Wat de rest betreft blijft het afwachten. de tegenvallers zijn in iedergeval dat de planten van de meloen en komkommer allemaal zijn opgegeten ;-(. en dat ik inmiddels heb begrepen dat ik een tomaten oogst zonder kas wel kan vergeten omdat de aardappelziekte op de tuin eigenlijk altijd heerst,(en daar heeft de tomaat ook dan behoorlijk last van).
Als je de foto's ziet zal het de echte tuinierder opvallen dat er nog veel tuin leeg is, maar dat zal dit jaar nog wel zo blijven. Mijn doel voor volgend jaar wordt dat ik mijn tuin zo goed mogelijk ga benutten.
Maar bovenal is het vooral leerzaam en ben ik echt aan het genieten. Op naar het komende half jaar!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten