Moestuin Juni 2012

Moestuin Juni 2012

woensdag 6 januari 2016

Bijen terug op stal

Ook de Bijen gingen niet echt goed het afgelopen jaar. Ik had wel erg veel honing oogst (ruim 21 kilo). Maar de volken gingen niet echt lekker. 

Volk 1 was zeer agressief, en verloor uiteindelijk ook de koningin. Na veel pogingen is het mislukt een nieuwe koningin aan te maken en waren er leggende werksters. Uit nood het volk verplaatst naar de begraafplaats. Een toepasselijk plek. Want daar hebben we het volk ook uitgeroeid.

Volk 2 deed het iets beter. Wel na het uitroeien ook verplaatst naar de begraafplaats. Zodat we op de bijenstand de volken van een andere Imker konden verschuiven. En vandaag hebben we ze terug verplaatst naar hun oude stekkie

Hoe ze het gaan doen is de vraag. Door het warme weer hebben ze lang gevlogen. Nu zitten ze wel op tros. Maar dat is redelijk laat in het seizoen.
De onderpand is schoon dus ook de varroa kan ik zo eens gaan tellen.

2 opmerkingen:

  1. haha wel grappig, voor een leek is het niet helemaal te volgen met al die vaktaal :) wel lekker veel honing, lijkt me heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank, ik zal het volgende keren beter uitleggen😃. En de honing was heerlijk, maar ik wordt liever minder gestoken.

    BeantwoordenVerwijderen