Moestuin Juni 2012

Moestuin Juni 2012

zondag 6 februari 2011

Spitten en nog eens spitten.

Ja deze week was wederom een druk tuin weekje. We hebben vooral heel veel gespit, we want na een stuk of 7 tuintjes zei mijn bekken/rug stop en heeft Jurgen het overgenomen (en nee ik heb niet alles op dezelfde dag gedaan). Maar het is gelukt alle tuintjes zijn gedaan! Ook de glasbak is schoon en terug gezet. Nu nog open zodat ik even lekker van het weer kan genieten. Daarna zet ik hem dicht zodat de grond wat kan opwarmen om ook daadwerkelijk te gaan zaaien.
De kinderen hebben ook "gespit" op zoek naar hun schat (de aardpeer)en hebben behoorlijk wat weten op te graven. Verder hebben ze zich vermaakt met de schommels die we voor hen hebben opgehangen.

Wat zaaien betreft ben ik ook begonnen,
Binnen 2 soorten pepers en 2 soorten paprika gezaaid en daarnaast aubergine.
In de minibuitenkas wat knolvenkel, bloemkool en Artisjok. En "last but not least" buiten een aantal aardpeertjes opnieuw gepoot zodat we ook volgend jaar weer oogst hebben.

Het zwaarste werk is nu gedaan, maar er moet nog veel meer gebeuren (compost hoop maken, fruit kooi herstellen, opruimen, snoeien, kas plaatsen) of wel we zijn nog even bezig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten