Moestuin Juni 2012

Moestuin Juni 2012

maandag 10 mei 2010

Resultaat een week afwezig

Vorige week had ik al mijn 1 jarige planten al op de tuin gezet. Het was wat vroeg, maar mijn kasje was vol en enkele planten werden toch echt te groot. Vandaag (na een week niet geweest te zijn) viel het resultaat mee!!! Het meeste leeft nog. Ook het onkruid valt mee, ondanks de regen en zonneschijn is het niet dramatisch.
Van mede tuinieders begrepen dat het een slecht jaar wordt (en ik geloof ze, ze hebben ervaring). Het is nog te koud, planten groeien slecht e.d. Voor mij komt het niet heel slecht uit, heb ik de tijd om de hardware echt goed op poten te zetten.
Inmiddels ook begrepen dat ik het kan vergeten wat kersenoogst betreft. Ik had maar twee takjes in bloei staan. Wat navraag gedaan en wat blijkt, de boom is vorig jaar bruut (lees te bruut) gesnoeid. Dus ik hoop dat ie volgend jaar is bijgekomen.

Deze week in iedergeval wel wat tijd voor de tuin, dus dat wordt onkruid wieden, gras maaien enz. En maar duimen dat de nachtvorst uitblijft.

1 opmerking:

  1. Hallo Jose en Jurgen

    Wij zitten op de camping ZONDER de beschikking van internet. Dat betekent dat reacties nogal laat komen.
    Wij hebben met plezier jullie blog gelezen en bekeken.
    Leuk dat je daar zo enthausiast over kunt zijn. Ik zelf vind het leuk om naar te kijken, maar ik heb géén groene vingers. Voor Willy ligt dat anders zij heeft wel groene vingers maar i.v.m. haar reuma is werken in de tuin maar beperkt mogelijk.

    Heel veel succes met de nieuwe hobby en ............... eet smakelijk.

    groetjes
    Peter Lampe

    BeantwoordenVerwijderen